Marketing for the Social Startup Mango Solar in Kenya

Im Wintersemester 2018/2019 begleiteten 15 Studierende des Studiengangs Informationsmanagement und Unternehmenskommunikation das Social Startup mango solar nach Kenia. Während der Exkursion, die von Professorin Patricia Franzreb geleitet wurde, durften die Studierenden das Startup begleiten, Land und Leute kennenlernen und Interviews mit Stakeholdern und der Zielgruppe führen. Die Interviews und das entstandene Foto-, Film- und Tonmaterial lieferte dem Startup tiefere Insights und wurde anschließend von den Studierenden zu Marketingzwecken aufbereitet werden.

In the winter semester 2018/2019, 15 students from the Information Management and Corporate Communications program accompanied the social startup mango solar to Kenya. During the excursion, which was led by Professor Patricia Franzreb, the students were allowed to accompany the startup, get to know the country and its people, and conduct interviews with stakeholders and the target group. The interviews and the resulting photo, film and audio material were to provide the startup with deeper insights and then be processed by the students for marketing purposes.

Lecturer:

  • Prof. Patricia Franzreb

Created By:

Moritz Heitzer,
Tim Hofmann,
Leonie Leder,
Lisa Scherer,
Camila Watson