hy-shop – The Future Of Grocery Shopping

brandingdigitalselected

Im User Experience Project 2020 identifizierten die Studierenden Probleme, die während oder wegen der COVID 19 Pandemie entstanden, und entwickelten kreative und nachhaltige Lösungen. Diese hier gezeigte Gruppe fokussierte sich auf den erhöhten Kontakt mit Bakterien während des Einkaufens. Nachdem Sie einen mobilen Griff für Einkaufswägen entwickelt hatten, stellte dieser sich im Test allerdings als wenig praktikabel heraus und wurde von den Testpersonen schlecht angenommen. Die Lösung eines neuartigen Supermarktkonzeptes hingegen schafft eine neue Art und Weise eines hygienischen Einkaufserlebnisses.

In diesem Konzept werden Einkaufswagen und -körbe nicht mehr benötigt – die Waren werden in einer Art Showroom kontaktfrei ausgewählt und für den Einkäufer bereits im Warenlager gepackt. Damit wird der Kontakt mit Bakterien extrem minimiert. Die Kunden vermeiden das Anfassen von Einkaufswägen und Waren, erleben ein Gefühl der Sicherheit und bezahlt wird natürlich ebenfalls mobil. Wir finden, dieses Konzept hat großes Potential!


In the User Experience Project 2020, students set out to find creative and sustainable solutions to problems that arose during the COVID 19 pandemic. This group identified the extreme contact with bacteria during shopping as a problem. However, after developing a mobile handle for shopping carts, it turned out to be impractical in the test and was little accepted by the test persons. The solution of a novel supermarket concept, however, creates a new way of creating a hygienic shopping experience.

In the User Experience Project 2020, students identified problems that arose during or because of the COVID 19 pandemic, and developed creative and sustainable solutions. The group shown here focused on the increased contact with bacteria during shopping. After developing a mobile handle for shopping carts, however, it turned out to be impractical in the test and was poorly accepted by the test persons. The solution of a new supermarket concept, however, creates a new way of creating a hygienic shopping experience.

In this concept, shopping carts and baskets are no longer needed – the goods are selected contact-free in a kind of showroom and packed for the buyer already in the warehouse. This extremely minimizes contact with bacteria. Customers avoid touching shopping carts and goods, experience a feeling of security and of course pay for their purchases on the move. We think this concept has great potential!

  • CourseUser Experience Project, IMUK 6
  • SemesterSummer Term 2020
  • LecturerProf. Patricia Franzreb
  • Created byKathrin Schmutz | Michelle Prystasz | Caroline Engel | Andreas Abend | Jonathan Bartel | Tizian Fendt
  • CourseUser Experience Project, IMUK 6
  • SemesterSummer Term 2020
  • LecturerProf. Patricia Franzreb
  • Created byKathrin Schmutz | Michelle Prystasz | Caroline Engel | Andreas Abend | Jonathan Bartel | Tizian Fendt