Social Media Konzept für ZEISS‘ „A Heart for Science“ Initiative
Studierende des Bachelorstudiengangs Informationsmanagement und Unternehmenskommunikation (IMUK) haben im Sommersemester 2024 ein Social Media Konzept für „A Heart for Science“ – eine internationale ZEISS Initiative zur MINT-Förderung für Jugendliche zwischen 12 und 18 Jahren. Um möglichst viele junge Menschen für Wissenschaft und Technik zu begeistern, entwickelten die Studierenden Konzepte wie diese junge Zielgruppe in Social Media angesprochen werden kann. Sie analysierten die Zielgruppe, wählten passende Social Media Kanäle fest und erstellten Content-Konzepte. Außerdem entwickelten sie Ideen für Social Media Inhalte sowie erste Mockups.
In the summer semester of 2024, Students on the Bachelor’s degree course in Information Management and Corporate Communications (IMUK) developed a social media concept for “A Heart for Science” – an international ZEISS initiative to promote STEM subjects for young people between the ages of 12 and 18. In order to get as many young people as possible interested in science and technology, the students developed concepts on how to address this young target group on social media. They analyzed the target group, selected suitable social media channels and created content concepts. They also developed ideas for social media content and first mock-ups.
Course:
Creative Field:
Lecturer:
- Prof. Andrea Kimpflinger
- Sonja Thorwart
Created By:
IMUK 5-6-7-and higher