Strong Heart Corporate Design Variante 2

brandingdigitalprintselected

Im Wintersemester 2020/21 entwickelten die Studierenden im Studiengang IMUK im Fach Mediendesign für die Firma strong heart ein Corporate Design in Form einer Website, eines Plakats und einer Visitenkarte. Strong heart spendet seine Gewinne an des Bundesverband für herzkranke Kinder, den bvhk. Es ging darum, den karitativen Charakter und das kindliche Thema zu verknüpfen mit dem Verkauf von Sportkleidung, über den sich strong heart finanziert. 

Die Leitthemen der körperlichen Stärke und Fitness, über die es uns möglich ist, Schwächeren zu helfen und die Gemeinschaft, die etwas bewegen kann sind den Inhabern dabei  besonders wichtig.


In the winter semester 2020/21, the students on the IMUK course in media design developed a corporate design for the company strong heart in the form of a website, a poster and a business card. Strong heart donates its profits to the Federal Association for Children with Heart Diseases, the bvhk. The idea was to link the charitable character and the children’s theme with the sale of sportswear, through which strong heart finances itself. 

The guiding themes of physical strength and fitness, through which we are able to help the weak, and the community that can make a difference are particularly important to the owners.

  • CourseMedia Design I, IMUK 3
  • SemesterWinter Semester 2020/21
  • LecturerProf. Danny Franzreb, Prof. Patricia Franzreb, Anna Britz
  • Customer / Project forStrong Heart
  • Created byVanessa Fiesel | Jennifer Kriener | Nicole Chamier | Marina Joos | Alina Brück | Paul Jakob | Nina Föhr
  • CourseMedia Design I, IMUK 3
  • SemesterWinter Semester 2020/21
  • LecturerProf. Danny Franzreb, Prof. Patricia Franzreb, Anna Britz
  • Customer / Project forStrong Heart
  • Created byVanessa Fiesel | Jennifer Kriener | Nicole Chamier | Marina Joos | Alina Brück | Paul Jakob | Nina Föhr